Få fedt slikhår

Slikhår er begyndt at blive mere populært for unge. Også jeg selv er begyndt at eksperimentere lidt med det.
Men hvordan laver man noget slikhår, som hverken virker fedtet og samtidig sidder godt og ser godt ud?

Jeg søgte lidt på nettet om det, og da man stor set ikke kan finde noget om det, besluttede jeg mig for selv at skrive min egen erfaring.

Til at lave slikhår kan man både bruge voks og gele. Man kan også bruge vand, men så snart håret tørre, begynder dit hår at sidde dårligt.
Hvis man bruger voks til at lave slikhår, skal man forvente at bruge meget af gangen, men så sidder håret også godt, og ser ikke for fedtet ud. Men det er ikke for alle særlig behageligt at sove med.

Hvis du bruger gele, så sørg for ikke at brug for meget, da det ellers nemt kan se fedtet ud. Brug noget som får dit hår til at stivne godt, så dit slikhår bliver siddende.

Sådan gør jeg
Når jeg laver mit slikhår bruger jeg gelé. Jeg bruger noget uparfumet, som koster 9 kr i netto. Med 150 ml indhold. Men da gele'en er uparfumet lugter den ikke særlig godt. For at få mit hår til at lugte godt, bruger jeg et lidt specielt trick. Det lyder nok lidt underligt, men jeg bruger body lotion. En billigt body lotion, som nogengange kan købes på tilbud til 17½ kr. Lidt af det i, så lugter det godt - og det hjælper håret med at sidde.

Du kan iøvrigt udelukkende bruge body lotion til dit hår, hvis du har kort hår. Det får håret til at sidde + det er ikke så usundt for hårbunden, som voks eller gele.

Tilbehør
Som tilbehør til dit slikhår, for enten at få det til at sidde bedre, eller bare fordi det ser fedt ud, kan det være godt at bruge et hårbånd. De kan købes i enhver sports butik, og giver en god effekt på dit hår. Jeg bruger selv et hårbånd nogengange - især når jeg dyrker sport.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej jeg hvis du vil have det fedeste slik hård vil jeg anbefale at bruge ID WOKS

Anonym sagde ...

ID Woks sidder ikke godtnok

Anonym sagde ...

Jeg bruger studio line, og ID voks. Først skal der lidt ID i, så derefter lidt studio line ( sådan en rød voks/gele ) og så lige igennem med en kam, og så ID igen, så bare lidt mere. Bliver lidt fedtet, men man kan ikke se det, og det sidder godt resten af dagen! så kør igen med flad hånd oven på, og til sidst med kam, for og få lidt mere fylde i det!

Rasmus sagde ...

Jeg vil anbefale at i tager et smut ind forbi Slikhaar TV på youtube, der kan i finde svaret på hvordan den frisuren skal sættes.

Slikhaar.DK sagde ...

Her findes de bedste produkter det det helt rigtige slikhår :-) http://www.slikhaar.dk/group.asp?group=125

baba sagde ...

hvor langt skal mit hår være før jeg kan lave det???

Anonym sagde ...

Dax is the best wax! All you need to do: Warn the wax with your hands or fingers and put it in your hair (all hair sizes) let it cool ofand then, you are ready to show.

Neon Rainbow sagde ...

Yes indeed

Anonym sagde ...

jeg bruger personligt hesteblod, det sidder super godt så og det dufter også dejligt. og et lille plus så giver det et ekstremt fedt rødt skær i håret som er ekstremt svært og få på andre måder!

Send en kommentar